Vyhledat v textu

Drobečková navigace

Úvod > Informace a dokumenty > Aktuality

Aktuality


 

 

Štítky:


Pozvánka na Energy Communities Forum 2024 v Praze - 13. - 15. 5. 2024

Datum konání: 13. 5. 2024

Vážení,

možná se k vám již dostalo, že jsme pro letošní rok spolupořadateli European Energy Communities Forum 2024, které každý rok organizuje REScoop.eu. Uskuteční se 13. - 15. 5. 2024 v Praze, v hotelu Olšanka. REScoop.eu je největší evropskou organizací sdružující energetická společenství, akce se zúčastní celkem 150 zástupců komunit z celé Evropy.  

 

Program se zaměří na vznikající i pokročilá energetická společenství a tematicky pokryjeme celý proces vzniku komunity, její provoz, komunikaci záměrů veřejnosti a jeden z workshopů se bude věnovat i výrobě a sdílení tepla. Program tentokrát proběhne pouze v angličtině bez tlumočení. 

 

Budeme rádi, když se přihlásíte. Na akci se zpravidla hlásí velké množství zájemců, tak vám všem místo garantovat nemůžeme, ale vynasnažíme se REScoop.eu vás doporučit.

Přihlášky sbíráme do 1. 3. 2024. Po termínu už nebude možné se přihlásit.

Pokud k tomu máte jakékoliv dotazy, určitě se ozvěte.

Přeji krásný den

Anna Michalčáková
PR Koordinátorka

tel.: +420 605 038 162
anna.michalcakova@uken.cz

www.uken.cz




Autor: Josef Londa Publikováno 16. 2. 2024 19:58

Pozvánka na workshop k financování udržitelnosti, 22. 2. 2024, MF (Cihelná)

Datum konání: 22. 2. 2024

Vážení,
dovolte, abychom Vás informovali o projektu technické asistence EU na podporu strukturálních reforem (TSI) „Sustainable Finance Policy Options“, který pro Ministerstvo financí realizuje společnost PwC. Cílem projektu je zmobilizovat český veřejný a soukromý sektor směrem k využívání nástrojů financování udržitelnosti a přispět k vytvoření uceleného a efektivního národního ekosystému financování udržitelnosti. Věříme, že klíčovou roli v tomto směru budou mít i územní samosprávy.
V této souvislosti si Vás dovolujeme pozvat na vstupní osvětový a koordinační workshop k financování udržitelnosti pro zaměstnance vašich institucí. Tento workshop je nedílnou součástí jednoho z výstupů projektu, který se zaměřuje na budování kapacit a sdílení zkušeností.
Workshop se uskuteční ve čtvrtek 22. února 2024 v budově Ministerstva financí (Cihelná 548/4, Praha 1 - Malá Strana 118 10) a bude rozdělen do dvou částí:
I. část (9:00 – 11:00 hodin): Kontext pro financování udržitelnosti: investice, finance, správa a řízení, výkaznictví,
II. část (12:00 – 14:00 hodin): Využití EU Taxonomie v investování, výkaznictví firem a fondech EU.
Přílohou si Vám dovolujeme zaslat stručný informační materiál o projektu, jeho zaměření a konkrétní program workshopu, kterým bude provázet společnost PwC.
Na základě výše uvedeného si Vás dovolujeme požádat o nahlášení maximálně 3 osob za jednotlivou instituci, které se zúčastní tohoto workshopu, a to do pátku 16. února 2024 do konce pracovní doby, elektronicky na susfin@mfcr.cz a v kopii na petr.dovolil@pwc.com. V případě zájmu vyššího počtu účastníků zvážíme možnost účasti také online formou.

Děkujeme Vám za spolupráci.

S pozdravem
Ivan Mušo
oddělení Financování udržitelnosti
odbor Politiky udržitelnosti
MINISTERSTVO FINANCÍ | MINISTRY OF FINANCE
Letenská 15, 118 10 Praha | Prague – Czech Republic
+420 257 043 131 | +420 608 373 132

Přílohy:

TSI_udržitelné_financování.pdf

Agenda_WRKSH_Vstupni ESG_SustFin_CZ_SG_240222.docx


Autor: Josef Londa Publikováno 7. 2. 2024 19:27

Přihlašování proměn do 16. ročníku výstavy Má vlast cestami proměn.

Jdeme s přihláškami do finále, zbývají poslední 2 týdny pro přihlášení proměn.
Prestižní putovní výstava Má vlast cestami proměn – příběhy domova vstupuje do 16. ročníku.

Představte široké veřejnosti krásné proměny svého domova, které jste dokázali. Představte objekty, krajinu, zahrady, které jste zvelebili nebo dokonce probudili k novému životu! Poděkujte s námi autorům, potěšte návštěvníky výstavy, inspirujte ostatní.

Do 31. 1. 2024 přihlaste zdařilé proměny zde www.cestamipromen.cz/prihlasit-promenu. Přihlášení zabere jen pár minut. Poté obdržíte instrukce k podkladům. Bude potřeba foto před a po, pokud možno stejný záběr, nejlépe na výšku.

Tým proměn  vytvoří plakát, který dostanete ke korekturám a poté k odsouhlasení. Text bude český a anglický. Hotové plakáty v elektronické podobě budete u nás mít kdykoli k dispozici, na vyžádání zašleme.

Výstava bude zahájena 15. června 2024 v Praze na Svaté Markétě u Břevnovského kláštera, zůstane zde 2 týdny a poté se kolekce rozjedou do svých destinací. Výstavu si můžete zdarma pozvat k vám ve volných termínech, které najdete zde www.cestamipromen.cz/kam-za-vystavou. Odvezete si ji od předchozího vystavujícího a další zase od vás. Dotazy rádi zodpovíme. Tým projektu Má vlast cestami proměn, info@cestamipromen.cz

​Zde najdete letáčky, které je možné také využít k propagaci přihlašování. 

2024_letacek vyzva k prihlasovani.pdf

2024_letacek vyzva k prihlasovani.png


Autor: Josef Londa Publikováno 2. 2. 2024 20:18

59. Den malých obcí v Olomouci.

Datum konání: 26. 3. 2024

Zveme vás na 59. Den malých obcí dne 26. 3. 2024 Výstaviště Flora Olomouc, začátek v 9.00.

Jarní část odborné konference pro starostky a starostky a další zaměstnance samospráv. Konference Den malých obcí je pro vás skvělou příležitostí, jak získat aktuální užitečné informace zaměřené na efektivní správu obcí. Zástupci ministerstev se pravidelně věnují novinkám v oblastech financování obcí, dotační politiky či komunitní energetiky a prezentují praktické rady pro lepší fungování samospráv. Konferenci doplňuje rozsáhlá výstava firem nabízejících produkty a služby obecním úřadům. Mezi přednáškami se můžete i networkingu a sdílení zkušeností, jak vést obce.

Více informací a novinky naleznete na webu DMO.

Témata

  • Aktuální i připravované výzvy evropských a národních programů
  • Obecní rozpočty a první dopady daňových změn pro rok 2024
  • Problematika NIV (Nedostatečně identifikovaných vlastníků) z pohledu majetku samospráv
  • Financování projektů v oblastech nakládání s vodou, komunitní energetiky a odpadového hospodářství
  • Zkušenosti s přípravou a realizací projektů
  • Důsledky zavádění elektronických dokladů z hlediska veřejnoprávních agend
  • Samosprávy a naplňování povinností zákona o právu na digitální služby
  • Právní limity jednání za ÚSC
  • Právní poradna

 


Autor: Josef Londa Publikováno 2. 2. 2024 20:09

V Olomouckém kraji máme osobnost venkova 2023

Spolek pro obnovu venkova Olomouckého kraje se má čím pochlubit, 10. listopadu, loňského roku byl do Síně slávy uveden jako Osobnost venkova 2023 pan Mgr. Eduard Kavala. Nominován byl Svazem měst a obcí ČR, Spolkem pro obnovu venkova ČR, Stálou komisí Senátu pro rozvoj venkova a Sdružením místních samospráv ČR, kteří jsou současně vyhlašovateli tohoto ocenění.

Eduard Kavala je nepřetržitě starostou obce Bělotín od roku 1990, která je od počátku vzniku také členem krajského SPOV Olomouckého kraje, který v loňském roce oslavil dvacáté výročí od svého vzniku. Osobně byl při vzniku Svazu měst a obcí ČR a krátce i místopředsedou Komory obcí, téměř od počátku je ve vedení Spolku pro obnovu venkova ČR, osmnáct let byl jeho předsedou a od roku 2017 je 1. místopředsedou.

Ocenění pana Mgr. Eduarda Kavaly, jehož práce si pro samosprávu, zejména tu menší, velmi vážíme a věříme, že ocenění za celoživotní působení v této oblasti bude vnímáno zejména veřejností velmi pozitivně nejen v rovině osobní, ale i obecně k starostenskému (komunálnímu) profesnímu stavu jako takovému.

Ocenění převzal Eduard Kavala za přítomnosti nejbližší rodiny z rukou předsedy Senátu PČR Miloše Vystrčila, předsedy Stálé komise Senátu pro rozvoj venkova Jiřího Voseckého, za přítomnosti Veroniky Vrecionové, předsedkyně SPOV ČR a poslankyně EP a dalších významných osobností.

Jako prvnímu v roce 2018, bylo uděleno ocenění Osobnost venkova Ing. Jiřímu Vačkářovi, in memoriam, v roce 2019 se této pocty dostalo panu Ing. arch. Janu Florianovi. Ocenění Osobnost venkova bylo za rok 2020 uděleno panu Josefu Bezdíčkovi, v roce 2021 panu Ing. Janu Krumlovi a v roce 2022 panu Mgr. Radko Martínkovi. Mgr Eduard Kavala je první osobnost z Olomouckého kraje, která byla do Síně slávy uvedena.

Na základě dohody s Národním zemědělským muzeem v Praze bude v jeho prostorách věnováno místo pro umístění jeho fotografie spolu s dalšími již dříve oceněnými.

Spolek pro obnovu venkova Olomouckého kraje se může pochlubit i dalšími významnými osobnostmi, které mohou být svým přístupem příkladem především mladších starostů obcí našeho kraje. Jedna z nejvýznamnější osobností je paní Alena Veličková, starostka obce Horní Újezd, která vede svoji obec již deváté volební období a v soutěži Vesnice roku, které se pravidelně zúčastňuje obdržela již řadu ocenění. Také paní Jana Gerešová, starostka obce Kopřivná patří od roku 1990 mezi nejdéle sloužící starostky v kraji. Řadu let je aktivní členka předsednictva SPOV OK a v současnosti i členka předsednictva SPOV ČR. V roce 2023 u příležitosti 20. výročí založení Spolku pro obnovu venkova Olomouckého kraje převzali výše jmenovaní Pamětní list a poděkování za rozvoj obcí a práci pro SPOV OK.

Spolek pro obnovu venkova Olomouckého kraje si těchto i dalších významných členů velmi váží a věří, že společným silami posuneme venkov, a především menší obce na významnější místo v kraji.

Jiří Řezníček

předseda SPOV OK

 

 

 

 

 

 


Autor: Josef Londa Publikováno 19. 1. 2024 17:19

Spolek pro obnovu venkova ČR má nové předsednictvo

Valná hromada zvolila 11. ledna nové předsednictvo, složené ze zástupců napříč českými, moravskými a slezskými regiony.
Nové předsednictvo následně na svém prvním jednání jednohlasně znovuzvolilo za předsedkyni Veroniku Vrecionovou, jejími místopředsedy pak Eduarda Kavalu a Jaroslava Havla.


Autor: Josef Londa Publikováno 15. 1. 2024 19:53

Výtvarná soutěž „ Namaluj si venkov“.

Vážené členky, vážení členové,

v úterý byl rozeslán základním školám v ČR dopis s nabídkou výtvarné soutěže Namaluj si venkov, kterou pořádá náš Spolek. Rádi bychom vás, naše členy, požádali, abyste podpořili školy ve vašich obcích k účasti v soutěži. Promluvte prosím s řediteli vámi zřizovaných škol, aby se do soutěže v rámci výtvarné výchovy zapojili a zpestřili výuku. Soutěž probíhá do dubna, je tedy dost času na přípravu a zaslání výtvorů od dětí.

Informace o soutěži naleznete zde: https://edulk.cz/pedagogove/sport-a-souteze/vytvarna-soutez-namaluj-si-venkov-n480957.htm

Předem děkujeme za spolupráci.

S pozdravem.

 

Jiří Řezníček

předseda SPOV OK

starosta obce Tučín "Vesnice roku 2009"

751 16 Tučín 127

www.tucin.cz

www.spovok.cz

mobil: +420 732 876 307

ID datové schránky: xmy3kpi

 


Publikováno 5. 1. 2024 11:00

Semináře k POV OK 2024.

pov_r_bezroku.jpg

Vážené starostky a starostové,
semináře k POV OK 2024 se uskuteční ve dnech 16. a 18.1. 2024 podle opkresů v zasedací místnosti KÚOK.
Pozvánka bude zaslána obcím datovou zprávou.

S pozdravem

Josef Londa
tajemník SPOV OK
mobil: 724 191 893
email: spovok@spovok.cz
email: sternberk@tiscali.cz
http://www.spovok.cz
ID datové schránky: xmy3kpi


Autor: Josef Londa Publikováno 3. 1. 2024 20:27

Volební valná hromada SPOV ČR dne 11.1.2024 v Praze.

Vážení členové Spolku pro obnovu venkova,

v první řadě vám do nového roku přeji především hodně zdraví, štěstí a úspěchů ve vaší nelehké práci.

Dovolte mi, abych vás jménem předsedy SPOV OK Jiřího Řezníčka pozval k jednání valné hromady SPOV ČR, která se bude konat dne 11. ledna 2024 od 10 hod. současně s volbou předsednictva Spolku na příští tříleté období. Budeme moc rádi, když se této významné akce osobně zúčastníte.

SPOV ČR je v současné době zastoupen 860 členy, krajská organizace SPOV OK čítá 132 členů a je zastoupena největším počtem členů, tj. 15,3% podíl na rozhodování.

Z vašich návrhů jsme do předsednictva SPOV ČR nominovali tyto členy: Mgr. Eduard Kavala (současný 1. místopředseda), Janu Gerešovou, starostku obce Kopřivná (okr. Šumperk) a Mgr. Kateřinu Krejčí, starostku obce Sobíšky (okr. Přerov).

K dnešnímu dni jsme obdrželi pouze 36 plných mocí k zastupování na volební valné hromadě spolku ČR.

V případě, že nebude pro vás možné se valné hromady zúčastnit, je možné, a dle Stanov přípustné, udělit k účasti a volbě předsednictva plnou moc (PM) některému členu SPOV ČR.

Proto vám zasílám již předvyplněný formulář Plné moci, který nám prosím zašlete nejlépe obratem, ale nejpozději do pondělí 8. 1. 2024 na e-mail: spovok@spovok.cz.

Formulář Plné moci přikládám ve třech verzích (pro obce, fyzické osoby a právnické osoby), plnou moc můžete vyplnit i se jménem jiného zástupce, který se jednání osobně zúčastní. Vyplněnou a podepsanou (+razítko) PM můžete buď naskenovat nebo zaslat s elektronickým podpisem.

Předsedové krajských organizací jsou automaticky členy předsednictva SPOV ČR i bez potřebné volby na volební valné hromadě.

V příloze naleznete pozvánku včetně potřebných formulářů Plné moci. O závěrech volební valné hromady spolku vás budeme včas informovat.

Děkuji za spolupráci.

S pozdravem

Josef Londa

tajemník SPOV OK

mobil: 724 191 893

email: spovok@spovok.cz

email: sternberk@tiscali.cz

http://www.spovok.cz

ID datové schránky: xmy3kpi

Přílohy:

Pozvánka_VH_2024.pdf

Plná moc VH SPOV ČR 11_01_2024 (obec).doc

Plná moc VH SPOV ČR 11_01_2024 (FO).doc

Plná moc VH SPOV ČR 11_01_2024 (PO).doc


Autor: Josef Londa Publikováno 3. 1. 2024 20:11

PŘIHLASTE PROMĚNU DO 16. ROČNÍKU VÝSTAVY.

Vážení,

máte ve svém okolí povedenou rekonstrukci nebo úpravu krajiny? Nebo jste sami tvůrci takové proměny? Pochlubte se svým dílem na výstavě a inspirujte ostatní.

Přihlaste svou proměnu do 16. ročníku výstavy, který bude zahájen v červnu 2024. Výstava na místě zahájení setrvá přibližně měsíc, poté se rozjede v dílčích kolekcích do všech krajů naší vlasti. 
Nezapomeňte fotit – k výrobě plakátů potřebujeme fotografie před a po rekonstrukci.

Přijímáme přihlášky do 16. ročníku od měst a obcí, spolků a organizací, firem, podnikatelů i majitelů proměněných objektů do 31. 1. 2024 nebo do naplnění kapacity výstavy.

Jeden plakát prezentuje jednu proměnu (jedno proměněné místo). Proměny mohou být staré až 30 let (podmínkou je setrvalý dobrý stav místa od obnovy/ využívání místa i v současnosti).

Vystavovatelům nabízíme:

Přihlášením se získáte:
• vytvoření výstavního plakátu ve formátu B1 z dodaných podkladů včetně překladu resumé do angličtiny a grafického zpracování
• vytištění plakátu B1 ve speciální úpravě vhodné pro celoroční exteriérové vystavení (v případě poničení výstavního plakátu zajišťujeme na naše náklady nový)
• vystavení plakátu s proměnou na slavnostním zahájení v Praze a v krajské kolekci po celý rok
• tisková data svého plakátu pro vaše užití
• Tiskové PDF informačního plakátu A3 (informace o účasti proměny na putovní výstavě a výzva k hlasování v soutěži o nejkrásnější proměnu)
• umístění proměny do katalogu (náklad min. 3000 ks)
• propagaci proměny na webu www.cestamipromen.cz
• propagaci proměny na Facebooku a Instagramu výstavy
• publicitu v médiích – výstava má přes 250 mediálních výstupů ročně
• možnost prezentace výstavy ve vašem městě nebo obci (zapůjčení je bezplatné)

Podmínky účasti:

  • Poplatek za celoroční propagaci jedné proměny je 7 700 Kč + DPH, (celkem 9 317 Kč)
  • Dodání vhodných podkladů pro zpracování výstavního plakátu (fotografie objektu před a po proměně v dostatečné kvalitě pro velkoformátové tiskové zpracování – o velikosti nejméně 1 500 px v kratší straně)

Členům SPOV OK může být po požádání poskytnut příspěvek ve výši 5 000 Kč.

Žádost o tento příspěvek zašlete na email: spovok@spovok.

 

 REGISTRACE PROMĚN PRO DALŠÍ ROČNÍK VÝSTAVY:

www.cestamipromen.cz/prihlasit-promenu

 

 Často kladené otázky, aneb jak to funguje v praxi?

  1. Po vyplnění registrace obdržíte potvrzení / obvykle do jednoho dne
  2. Vyzveme vás k zaslání fotografií 
  3. Po dodání fotografií obdržíte odkaz na formulář, do nějž vyplníte textu, který bude na výstavním plakátu
  4. Loga a další grafiku, kterou si budete přát umístit na plakát, nám pošlete e-mailem nebo přes úschovnu  (nelze vkládat do formuláře)
  5. Hotový náhled výstavního plakátu vám zašleme ke korektuře
  6. Poplatek za prezentaci proměnu uhradíte na základě faktury, kterou vám zašleme po odsouhlasení náhledu plakátu

Informace vám poskytne Tereza Zatřepálková, e-mail: zatrepalkova@cestamipromen.cz, tel.: 733 392 747

Příloha:

Plakát-Přihlašte proměnu.png

 


Publikováno 17. 12. 2023 14:14